malé logo
Okrašlovací spolek ve Znojmě+řř


P a m ě ť   m í s t a

                            os staré Znojmo

     

 Změna. Část vlaků na jihu Moravy převezme Arriva. Od konce roku 2024

 
     
Lidé, kteří cestují například z Břeclavi do Znojma, nebo z Hodonína do Veselí, pojedou na konci příštího roku soupravami společnosti Arriva vlaky. Firma totiž uspěla v takzvaném rozstřelu mezi dopravci o provoz vlaků v souboru Jih v Jihomoravském kraji. Od prosince 2024 má převzít provoz na trati z Břeclavi do Znojma. Informoval o tom server zdopravy.cz.

 
Znojmo Arriva od 2024
    Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky. Ilustrační snímek. | Foto: Jan Sůra


Kraj záměr uzavřít s Arrivou smlouvu oznámil na úřední desce. Půjde o přímé zadání, předcházelo mu ale porovnání nabídek více dopravců. Jde o kontrakt na 1,4 milionu kilometrů ročně.

„Provoz se bude týkat linek Břeclav – Znojmo, v letním období také rekreačního spěšného vlaku Brno – Břeclav – Znojmo – Šatov), linky ze Zaječí do Hodonína a z Hodonína do Veselí nad Moravou a Vrbovce, případně až do Myjavy. Arriva bude jezdit na těchto linkách na jihu Moravy do roku 2034,“ sdělil v oznámení Rostislav Snovický. Je vedoucím odboru dopravy krajského úřadu.

Podle generálního ředitele Arrivy Daniela Adamky počítá dopravce s třinácti nízkopodlažními dvouvozovými soupravami.

Kraj specifikoval, jaké měl požadavky na vlakové soupravy. „Naším požadavkem byla například kapacita na vlak nejméně pro 105 sedících cestujících, plocha ve vozidlech musí být alespoň ze čtyřiceti procent nízkopodlažní, dále jsme ve vlacích požadovali klimatizaci, wifi a možnost přepravy jízdních kol,“ řekl krajský radní pro dopravu Jiří Crha.

„Nabídku pak podali dopravci České dráhy, Leo Express a ARRIVA,“ uvedl radní Crha. „Smlouvu s vítěznou společností ARRIVA lze uzavřít nejdříve po uplynutí dvou měsíců od uveřejnění oznámení na úřední desce Jihomoravského kraje. Jakmile ji uzavřeme, bude uveřejněna v registru smluv včetně cenových údajů,“ doplnil Crha.

Trati z Brna směrem na Moravský Krumlov a směrem Kyjov, Veselí nad Moravou a Staré Město u Uherského Hradiště a v úseku Brno – Zastávka u Brna čekají na výsledek jednání o přímém zadání.

Ještě letos kraj plánuje vypsat nabídkové řízení na provoz sedmatřiceti elektrických jednotek Moravia, rovněž s termínem zahájení od prosince 2024. Výrobce by měl všechny nové vlakové soupravy dodat nejpozději do konce letošního května.



   
Webeditorka: Ilona Pergrová, Znojemský deník, 23.03.2023
 

zpátky úvod